Mesaj Sayısı : 787 Yaş : 33 Rep Puan : Ruh Halim : Tuttuğunuz Takım : Madalyalar : Reputation : 3 Points : 4 Kayıt tarihi : 20/09/08
Konu: Rap Yaparak Ders anlatan Dershane Müdürü Paz Eyl. 21, 2008 7:36 am
Mersin’de özel bir dershanenin müdürlüðünü yapan 52 yaþýndaki Mustafa Koca, ‘Ritimli Görsel Eðitim Projesi’ geliþtirip, öðrencilere, konularý rap müziðin sözleriyle anlatýyor
Þu an sadece Fen Bilgisi dersinde uyguladýðý ‘Rap eðitimi’, Türkçe, Matematik, Ýngilizce ve Sosyal Bilgiler dersi için de uyarlayacaðýný bildiren 28 yýllýk öðretmen ODTÜ Kimya Mühendisliði Bölümü mezunu Mustafa Koca, bu projenin patentini almak için Türk Patent Enstitüsü ile TÜBÝTAK’a baþvuracaðýný söyledi.
Bu sistemi 8- 16 yaþ grubundaki öðrencilerde uyguladýðýný bildiren Mersin Özel Seçkinler Dershanesi Kurucu Müdürü Koca, “Ýþleyeceðimiz dersin konusunu bilgisayarda slaytlandýrýyorum. Ders anlatýmýný da rap þarkýlarýn sözleri gibi seslendiriyor, öðrencilerle birlikte rap yaparak dersi anlatýyorum. 5-6 yýldýr bu sistem üzerinde çalýþýyorum. Öðrencinin heyecan duymasýný, adrenalin salgýlamasýný, beynin erken uyarýlmasýný, derse adaptasyonlarýný saðlýyorum. Öðrencilerimin raplý uygulama sýrasýnda topladýklarý 6-7 dakikalýk dikkat süresi içinde biz eðitim iþini bitiriyoruz” dedi.
Þiirsel anlatýmýn düz anlatýma göre daha verimli olduðunu düþünerek ‘Rap eðitimi’ hayata geçirdiðini vurgulayan Koca, þunlarý söyledi: “Bir ders anlatýrken çocuklara duygu yoðunluðunun aktarýlmasý gerekir. Daha önce bazý konularý þiirleþtirmiþtim. Daha sonra çocuklarýn rap þarkýlara ilgisini, duygularýnýn yoðunluðunu fark ettim. Bu kez rapla ders iþlemeyi kararlaþtýrdým ve bu projeyi hayata geçirdim, baþarý elde ettim. Temel bilgiler uzun süreli olarak hafýzaya daha iyi aktarýlýyor. Düz anlatýmda saðlanacak kalýcýlýk yüzde 10 iken, bu sistemde kalýcýlýðýn yüzde 90'lara çýktýðýný gözlemledim. Bir diðer yararý da 40 dakikada anlatýlan dersin birkaç dakikada anlatýlýyor olmasý, çocuklarýn dikkatlerinin en yoðun olduðu zamana denk gelmesi ayrý bir þans.”
Rap eþliðinde ders iþlemenin kendilerine büyük keyif verdiðini bildiren öðrenciler de, “Rap yaparak iþlediðimiz konularý daha iyi hatýrlýyor, sorularý ve problemleri daha çabuk çözüyoruz” dedi.